Новини - Бобринецька районна державна адміністрація

Погода Бобринець
Перейти к контенту

Главное меню:

Новини

Бюро правової допомоги

Фахівець Маловисківського бюро правової допомоги відстояла інтереси клієнтки перед Маловисківським об’єднаним управлінням Пенсійного фонду України


Начальник Маловисківського бюро правової допомоги Марина Кучеренко допомогла клієнтці, яка звернулась за правовою допомогою, відстояти її інтереси перед Маловисківським об’єднаним управлінням Пенсійного фонду України та зберегла пенсіонерці понад 7000 гривень.
7 квітня 2017 року до Маловисківського бюро правової допомоги Голованівського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги звернулась громадянка З., з проханням надати їй правову допомогу щодо питання відшкодування переплаченої їй пенсії Маловисківським об’єднаним управлінням Пенсійного фонду України.
10 квітня 2017 року наказом №45 Голованівським місцевим центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги, для надання правової допомоги громадянці З., було призначено начальника Маловисківського бюро правової допомоги Марину Кучеренко.
Вивчивши матеріали справи, фахівець бюро встановила, що з 2007 року клієнтка перебуває на пенсії. А 29 грудня 2015 року з'ясувалось, що в період з 1.01.2014 року по 30.11.2015 року пенсіонерці було здійснено переплату пенсії в сумі 7445 гривень. Працівники Маловисківського об’єднаного управління Пенсійного фонду України запропонували клієнтці повернути вказані кошти, але вона не погодилась. Натомість Маловисківське УПФУ звернулось з позовом до Маловисківського районного суду, про стягнення з громадянки З. суми неправомірно виплаченої їй пенсії.
На підставі наданих клієнткою документів, Марина Кучеренко склала заперечення на позовну заяву Маловисківського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області до громадянки З. про стягнення надміру виплачених їй коштів.
Статтею 1215 ЦК України передбачено, що не підлягає поверненню безпідставно набуті: заробітна плата і платежі, що прирівнюються до неї, пенсії, допомоги, стипендії, відшкодування суми, надані фізичній особі як засіб до існування, якщо їх виплата проведена фізичною або юридичною особою добровільно, за відсутності рахункової помилки з її боку і недобросовісності з боку набувача.
23.05.2017 року Маловисківський районний суд Кіровоградської області прийняв рішення про відмову Маловисківському УПФУ у задоволенні позову.
До Голованівського місцевого центру з надання БВПД можна звернутись за адресою: смт Голованівськ,  вул. Ціолковського, 1.
Тел.: (05252) 2-25-83, 068 834 77 45, 093 423 33 73.
Адреси бюро правової допомоги:
Бобринецьке бюро правової допомоги
м. Бобринець, вул. Незалежності, 80
Гайворонське бюро правової допомоги
м. Гайворон, вул. Великого Кобзаря, 20
Маловисківське бюро правової допомоги
м. Мала Виска, вул. В. Бровченка, 33
Новоукраїнське бюро правової допомоги
м. Новоукраїнка, вул. Покровська, 67
Благовіщенське бюро правової допомоги
м. Благовіщенське, вул. Ореста Гуменюка, 8
Вільшанське бюро правової допомоги
смт Вільшанка, вул. М. Лагонди, 30
Добровеличківське бюро правової допомоги
смт Добровеличківка, вул. Центральна, 103
Новоархангельське бюро правової допомоги
смт Новоархангельськ, вул. Пушкіна, 28.
Для цілодобового доступу громадян до безоплатної вторинної правової допомоги діє єдиний телефонний номер 0-800-213-103.



Стартував військовий призов 2018 – що треба знати!



Двічі на рік у всіх областях України проводиться набір на строкову військову службу. Яким чином буде відбуватися призов і, які підстави для відстрочки – консультуютьфахівці Голованівського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.
Які терміни проведення призову на строкову службу в 2018 році?
Як і раніше, в 2018 році в Україні буде проведено дві хвилі закликів в армію – весняний та осінній. Терміни проведення призовної кампанії на строкову військову службу визначаються щорічно Указом Президента України. Так, відповідно Указу Президента України №33/2018 від 15 лютого 2018 року, на 2018 рік встановлено такі дати:
 з 1 квітня по 31 травня 2018 р. – весняний призов до ЗСУ;
 з 1 жовтня по 30 листопада 2018 р. – осінній призов до ЗСУ.
Хто підлягає призову до армії в 2018 році?
Призовний вік в Україні в 2018 році встановлено на рівні 20-27 років. Нагадаємо, що раніше призову в армію підлягали юнаки віком від 18 років. Разом з тим, незважаючи на підвищення віку призовників-строковиків, молоді люди 18-19 років вправі пройти службу в армії на добровільній основі (за контрактом).
Який термін служби в українській армії?
Відповідно до ст. 23 ЗУ «Про військовий обов’язок і військову службу» термін служби в армії становить:
 18 місяців – для призовників, які не мають вищої освіти;
 12 місяців – для призовників зі ступенем спеціаліста або магістра.
Хто має право на відстрочку або звільнення від служби в армії?
Відстрочка від призову на строкову військову службу надається призовникам за рішенням районної (міської) призовної комісії за сімейними обставинами, станом здоров'я, для здобуття освіти та продовження професійної діяльності.
Законодавством України передбачено перелік громадян, які можуть отримати відстрочку від армії або взагалі не підлягають військовому призову:
- якщо особи мають дружину, що є вагітною, чи виховують двох або більше малюків;
- призовники, які є єдиними годувальниками в сім’ї;
- особи, які опікують дружину, або дитину з інвалідністю;
- особи, які мають дитину віком до 3-х років або дитину старшу 3-х років, яка виховується без матері у зв'язку з її смертю або за рішенням суду;
- якщо особа є сиротою;
- студенти денних відділень ПТУ, ВНЗ і духовних семінарій;
- педагоги, лікарі, священнослужителі, поліцейські, резервісти і т.д.
Звертаємо увагу, що призовники, яким надано відстрочку від призову на строкову військову службу, зобов'язані щороку до 1 жовтня подавати у районні (міські) військові комісаріати документи, що підтверджують їх право на відстрочку.
Проте є також категорії осіб, яких взагалі не призивають в армію. Відповідно до ст. 18 ЗУ «Про військовий обов’язок і військову службу», повне звільнення від служби в армії можуть отримати громадяни України:
- визнані за станом здоров’я непридатними до військової служби;
- досягли 27-річного віку (на день відправлення на строкову службу);
- які до набуття громадянства України пройшли службу в інших державах;
- виконали обов’язки служби у військовому резерві протягом строків першого та другого контрактів;
- яким після закінчення вищих навчальних закладів присвоєно спеціальні військові звання офіцерського складу;
- засуджені за вчинення злочину до позбавлення волі, обмеження волі, в тому числі із звільненням від відбування покарання;
- призовники, чиї близькі родичі загинули, померли або стали інвалідами під час проходження військової служби або зборів військовозобов’язаних.
Яка відповідальність за ухилення від призову в армію?
В Україні передбачено два види відповідальності за порушення законодавства про військову службу – адміністративна та кримінальна.
Як адміністративне покарання за неявку у військкомат застосовуються штрафні санкції, передбачені ст. 210 Кодексу України про адміністративні правопорушення:
 штраф від 85 до 119 гривень – перше порушення;
 штраф 170-255 гривень – повторне порушення.
Кримінальна відповідальність за ухилення від призову на строкову військову службу настає за ст. 335 КК України і передбачає обмеження волі на строк до 3-х років. Слід зазначити, що в більшості випадків покарання є умовним.
За отриманням консультації з правових питань можна звернутися до Голованівського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за адресою: смт Голованівськ, вул. Ціолковського, 1. Тел.: (05252) 2-25-83, 068 834 77 45.
Адреси бюро правової допомоги:
Бобринецьке бюро правової допомоги
м. Бобринець, вул. Незалежності, 80
Гайворонське бюро правової допомоги
м. Гайворон, вул. Великого Кобзаря, 20
Маловисківське бюро правової допомоги
м. Мала Виска, вул. Центральна, 62
Новоукраїнське бюро правової допомоги
м. Новоукраїнка, вул. Покровська, 67
Благовіщенське бюро правової допомоги
м. Благовіщенське, вул. Ореста Гуменюка, 8
Вільшанське бюро правової допомоги
смт Вільшанка, вул. М. Лагонди, 30
Добровеличківське бюро правової допомоги
смт Добровеличківка, вул. Центральна, 103/7
Новоархангельське бюро правової допомоги
смт Новоархангельськ, вул. Пушкіна, 28.
Для цілодобового доступу громадян до безоплатної вторинної правової допомоги діє єдиний телефонний номер 0-800-213-103.



Про нюанси оформлення спадщини дізнавались ветерани та пенсіонери Бобринеччини


17 квітня 2018 року, у рамках реалізації загальнонаціонального правопросвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО!», начальник Бобринецького бюро правової допомоги Денис Ніколаєнко взяв участь у семінарі для членів ветеранської організації міста Бобринець, який проводився на базі Бобринецької районної бібліотеки для дорослих.
           На захід прийшли представники громадської організації “Бобринецька міська спілка ветеранів”, громадської організації “Бобринецька районна спілка ветеранів”, пенсіонери та інші бажаючі жителі міста.
«З метою підвищення правової обізнаності населення району, фахівці Бобринецької районної бібліотеки для дорослих та Бобринецького бюро правової допомоги проводять цикл спільних правопросвітницьких заходів. Тема оформлення права власності на майно при спадкуванні є досить поширеною і сьогодні ми дізнаємося про нюанси оформлення спадщини за законом та за заповітом», – зазначила представник бібліотеки Людмила Тищенко, яка відкрила захід.
«Так, дійсно, одними з найбільш розповсюджених питань до юриста  є питання, що стосуються спадщини. Рано чи пізно з ними стикаються більшість громадян. Згідно українського законодавства спадкуванням є перехід прав та обов'язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця), до інших осіб (спадкоємців). Існує два види спадкування: за заповітом або за законом»,-  розпочав свій виступ Денис Ніколаєнко.
Учасники заходу обговорили юридичні аспекти спадкування, а саме: порядок складання заповіту, строки прийняття спадщини, оскарження заповіту.
На прикладі конкретних життєвих ситуацій обговорили  питання черговості права на спадкування. Згідно Цивільного кодексу України спадкоємці за законом одержують право на спадкування в порядку черговості і кожна наступна черга спадкоємців за законом одержує право на спадкування у разі відсутності спадкоємців попередньої черги, усунення їх від права на спадкування, неприйняття ними спадщини або відмови від її прийняття.
Денис Ніколаєнко повідомив, що визначає й регулює процедуру спадкування Цивільний кодекс України, проте за умови наявності в ній іноземного елемента, до відносин спадкування будуть застосовуватися положення Закону України «Про міжнародне приватне право».
Учасники заходу були задоволені чіткими та конкретними відповідями фахівця бюро правової допомоги на свої запитання, так як законодавство постійно змінюється і громадянам даної категорії важко орієнтуватись у цих змінах без кваліфікованої допомоги.
До Голованівського місцевого центру з надання БВПД можна звернутись за адресою: смт Голованівськ,  вул. Ціолковського, 1. Тел.: (05252) 2-25-83, 068 834 77 45, 093 423 33 73.
Адреси бюро правової допомоги:
Бобринецьке бюро правової допомоги
м. Бобринець, вул. Незалежності, 80
Гайворонське бюро правової допомоги
м. Гайворон, вул. Великого Кобзаря, 20
Маловисківське бюро правової допомоги
м. Мала Виска, вул. В. Бровченка, 33
Новоукраїнське бюро правової допомоги
м. Новоукраїнка, вул. Покровська, 67
Благовіщенське бюро правової допомоги
м. Благовіщенське, вул. Ореста Гуменюка, 8
Вільшанське бюро правової допомоги
смт Вільшанка, вул. М. Лагонди, 30
Добровеличківське бюро правової допомоги
смт Добровеличківка, вул. Центральна, 103
Новоархангельське бюро правової допомоги
смт Новоархангельськ, вул. Пушкіна, 28.
Для цілодобового доступу громадян до безоплатної вторинної правової допомоги діє єдиний телефонний номер 0-800-213-103.


Як повернути товар в магазин на законних підставах


До Голованівського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги та бюро правової допомоги надходять звернення споживачів про захист їхніх прав при поверненні придбаного товару продавцеві.
В рамках правопросвітницького проекту «Я маю право» консультуємо.
Усім відомо, що за Законом України «Про захист прав споживачів», протягом 14 днів з моменту оформлення покупки, товар належної якості, який з будь-яких причин не сподобався покупцю, можна повернути. Однак на практиці повернути такий товар, якщо він без дефектів чи браку, наважуються не всі. Причиною цього, частіше за все, є юридична необізнаність та не завжди чемна поведінка продавців, які не хочуть прикладати додаткові зусилля для оформлення операції, яка не збільшує, а зменшує обсяг їхніх продажів.
Отже, щоб повернути товар належної якості у магазин потрібно дотримуватись наступних умов повернення:
1. Знайдіть чек (касовий або товарний).
Відповідно до ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів», обмін товару належної якості проводиться, якщо збережено розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром. Наявність чеку є підставою для обміну або повернення товару та доказом того, що саме в цьому магазині ви придбали товар.
2. Переконайтесь, що з моменту покупки пройшло не більше 14 днів.
Та ж ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачає, що споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. Випадки, коли продавець погодився б обміняти товар після спливу 14 днів, трапляються рідко і є скоріш винятком з правил. Після вказаного строку ви зможете повернути чи обміняти товар лише за гарантією, тобто якщо він неналежної якості.
3. Перевірте, що товар зберігся в первісному вигляді і не має слідів зносу чи пошкоджень.
Обмін товару належної якості проводиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики.
4. Не забудьте, що існує перелік товарів, які не підлягають обміну або поверненню.
Зазвичай при купівлі таких товарів про те, що їх неможливо обміняти або повернути, вас попередять продавці.
Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню) передбачено Постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 р. №172 «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів». До цього переліку потрапили усі продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни, а також деякі непродовольчі товари, зокрема, дитячі іграшки і товари для немовлят, тканини, килимові вироби метражні, білизна натільна та постільна, друковані видання, пиломатеріали, записані DVD-диски, інструменти для манікюру, педикюру, ювелірні вироби та інші.
Зверніть увагу, що Закон гарантує можливість саме повернути, а не лише обміняти товар.
Зазвичай, коли покупець наполягаєте саме на поверненні товару, продавець в магазині буде посилатися на згадану ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів» та запевняти, що товар можна лише обміняти на інший аналогічний. Однак це не так!
Згідно з законом, споживач має право обміняти товар, якщо він не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов’язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.
Отже, якщо придбана річ вам не підходить, у будь-якому разі ви можете:
 обміняти її на аналогічну;
 повернути її до магазину та отримати гроші;
 придбати іншу річ з перерахунком вартості (доплативши або отримавши решту);
 попросити продавця повідомити вас, коли з’явиться аналогічна річ, що буде вас влаштовувати (певного розміру, кольору тощо).
До Голованівського місцевого центру з надання БВПД можна звернутись за адресою: смт Голованівськ, вул. Ціолковського, 1.
Тел.: (05252) 2-25-83, 068 834 77 45
Адреси бюро правової допомоги:
Бобринецьке бюро правової допомоги
м. Бобринець, вул. Незалежності, 80
Гайворонське бюро правової допомоги
м. Гайворон, вул. Великого Кобзаря, 20
Маловисківське бюро правової допомоги
м. Мала Виска, вул. Центральна, 62
Новоукраїнське бюро правової допомоги
м. Новоукраїнка, вул. Покровська, 67
Благовіщенське бюро правової допомоги
м. Благовіщенське, вул. Ореста Гуменюка, 8
Вільшанське бюро правової допомоги
смт Вільшанка, вул. М. Лагонди, 30
Добровеличківське бюро правової допомоги
смт Добровеличківка, вул. Центральна, 103/7
Новоархангельське бюро правової допомоги
смт Новоархангельськ, вул. Пушкіна, 28.
Для цілодобового доступу громадян до безоплатної вторинної правової допомоги діє єдиний телефонний номер 0-800-213-103.



«Кредитні канікули», або як отримати відстрочку по кредиту?


Взяли кредит і потрапили в непередбачені та надзвичайні життєві обставини (це може бути ремонт, народження дитини, витрати на лікування близьких, втрата роботи). Не варто впадати в паніку, побоюючись майбутнього прострочення по взятому кредиту. Скористайтеся послугою «кредитні канікули».
«Кредитними канікулами» можуть скористатися люди, що потрапили в складну життєву ситуацію, коли доходів не вистачає на погашення кредиту, а також люди, які потрапили в непередбачені та надзвичайні обставини, такі як пожежа, хвороба, необхідність термінового переїзду та інше. Така можливість може бути реальною, якщо в кредитному договорі з банком такий пункт був заздалегідь обговорений. Беріть всі необхідні документи і йдіть в банк. Якщо вас звільнили, то знадобиться трудова книжка з відміткою про звільнення. А якщо затримують або знизили заробітну плату, то потрібно довідку з бухгалтерії. З цими документами вам потрібно потрапити до керівника кредитного відділу. При зустрічі поясніть всю ситуацію, що склалася фахівцеві і висловіть свої пропозиції щодо умов кредитного договору. Після узгодження нових умов договору, вам потрібно буде написати заяву на надання відстрочки платежу або «кредитних канікул». Таке рішення вигідно і для банку, адже краще йому піти вам на зустріч, ніж посилювати ситуацію, отримуючи ще один прострочений кредит на балансі, який, можливо, вже ніколи не буде погашений.
Відстрочка платежу по кредиту може бути надана декількома способами:
1. Проводиться повний перерахунок кредитних платежів, перерозподіляється основна сума кредиту боргу, таким чином, щоб максимальні виплати по кредиту припали на середину або кінець строку оплати.
2. Перераховується процентна ставка по кредиту. На найближчий час ставка знижується за рахунок її збільшення в кінці терміну кредиту.
3. Для зниження щомісячних виплат збільшується термін кредиту, всі умови залишаються колишніми.
4. Перекредитування. Видається новий кредит для погашення попереднього.
5. Призупиняються нарахування відсотків на кредит із зобов’язанням оплачувати основну частину боргу.
6. Призупиняються нарахування штрафів і пені за несплату чергових платежів.
Як отримати відстрочку по кредиту?
Строки надання відстрочок по кредитних платежах не мають чіткого регламенту, тому встановлюються банком. Зазвичай вони встановлюються за домовленістю між кредитором і позичальником і регулюються окремою угодою, в доповнення до кредитного договору. Або ж договір за кредитом переукладається.
На сьогоднішній день банки надають відстрочки платежів терміном від одного до дванадцяти місяців. Звернутися до банку за наданням відстрочки платежу зможуть тільки громадяни, у яких не було заборгованостей по оплаті внесків, а їх фінансові труднощі носять тимчасовий характер. З таким зверненням до банку можна прийти тільки один раз на рік. Важливо запевнити банк в тому, що ви активно шукайте роботу, або як ви будете діяти, якщо роботу доведеться шукати довго.
Надання відстрочки по сплаті кредиту застосовуються до клієнтів банків індивідуально. Враховуються різні фактори – кредитна історія, сімейний стан, соціальний статус, кількість дітей, можливість надання застави, додаткові джерела доходу.
Не всі кредитні договори можуть передбачати можливість скористатися «кредитними канікулами». Якщо у вас саме такий договір, ви можете наполягти на перегляд його умов і переукласти його.
Якщо вам відмовили в наданні відстрочки платежу по кредиту (а в договорі така можливість прописана), ви маєте право звернутися до суду, який зобов’яже банк переукласти кредитний договір з більш м’якими критеріями. Відстрочка платежу, швидше за все, збільшить загальну суму заборгованості за кредитом. Але якщо таке збільшення порівнювати з санкціями і штрафами, які може накласти банк у разі допущення неузгодженою прострочення, то розглянутий варіант буде вигідніший для вас.
До Голованівського місцевого центру з надання БВПД можна звернутись за адресою: смт Голованівськ, вул. Ціолковського, 1.
Тел.: (05252) 2-25-83, 068 834 77 45
Адреси бюро правової допомоги:
Бобринецьке бюро правової допомоги
м. Бобринець, вул. Незалежності, 80
Гайворонське бюро правової допомоги
м. Гайворон, вул. Великого Кобзаря, 20
Маловисківське бюро правової допомоги
м. Мала Виска, вул. Центральна, 62
Новоукраїнське бюро правової допомоги
м. Новоукраїнка, вул. Покровська, 67
Благовіщенське бюро правової допомоги
м. Благовіщенське, вул. Ореста Гуменюка, 8
Вільшанське бюро правової допомоги
смт Вільшанка, вул. М. Лагонди, 30
Добровеличківське бюро правової допомоги
смт Добровеличківка, вул. Центральна, 103/7
Новоархангельське бюро правової допомоги
смт Новоархангельськ, вул. Пушкіна, 28.
Для цілодобового доступу громадян до безоплатної вторинної правової допомоги діє єдиний телефонний номер 0-800-213-103.


У рамках загальнонаціонального правопросвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО»,
з метою реалізації та захисту прав людини, зокрема внутрішньо переміщених осіб, Бобринецьке бюро правової допомоги Голованівського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги підготувало правове роз'яснення щодо встановлення факту народження або смерті на тимчасово окупованій території України.  
Тимчасово окупована територія України це:
• сухопутна територія Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, внутрішні води України цих територій;
• внутрішні морські води і територіальне море України навколо Кримського півострова, територія  виключної (морської) економічної зони України вздовж  узбережжя Кримського півострова та прилеглого до узбережжя континентального шельфу України, на які поширюється юрисдикція органів державної влади України відповідно до норм міжнародного права,Конституції та законів України;
• повітряний простір над зазначеними територіями;
• деякі території Донецької та Луганської областей відповідно до Постанови Верховної Ради України «Про визнання окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей тимчасово окупованими територіями».
   Як встановити факт, що особа народилася або померла на тимчасово окупованій території України та куди звернутися? Відповідно до внесених змін до ст.257-1 ЦПК України (Закон України «Про внесення змін до Цивільного процесуального кодексу України щодо встановлення факту народження або смерті особи на тимчасово окупованій території»  від 4 лютого 2016року № 990-VIII)  факт народження на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, встановлюється шляхом звернення із заявою про встановлення відповідного факту до будь-якого суду за межами такої території України незалежно від місця проживання заявника; факт смерті на зазначеній території – до суду згідно з визначеною підсудністю за зареєстрованим місцем проживання заявника за межами такої території України.
     Хто має право подати заяву?
• заяву про встановлення факту народження на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України  – батьки, родичі, їхні представники або інші законні представники дитини до будь-якого суду за межами такої території України незалежно від місця проживання заявника;
• заява про встановлення факту смерті особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, може бути подана родичами померлого або їхніми представниками до суду за межами такої території України.
              Перелік та зразки необхідних документів.
   1. Заява про встановлення факту народження/смерті на тимчасово окупованій території,у якій повинно бути зазначено:
• який факт заявник просить встановити та з якою метою;
• причини неможливості одержання або відновлення документів, що посвідчують цей факт;
• докази, що підтверджують факт.
 2. Докази, що підтверджують викладені в заяві обставини (письмові показання свідків, у тому числі особи, яка приймала пологи; довідка лікаря (у випадку наявності); речові докази, зокрема звукові відеозаписи; висновки експертів тощо).
  3. Довідка про неможливість отримання свідоцтва в інший спосіб (видається органом реєстрації актів цивільного стану у день звернення).
  4. Квитанція про сплату судового збору.
 Вартість за подання до суду заяви про встановлення факту народження/смерті на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, заявнику необхідно сплатити судовий збір за ставкою 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (Закон України «Про судовий збір»).
За подання заяви про встановлення факту смерті особи, яка загинула або пропала безвісти в районах проведення воєнних дій або антитерористичних операцій, заявники звільнені від сплати судового збору.
Строк розгляду питання справи про встановлення факту народження або смерті особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, розглядаються невідкладно з моменту надходження відповідної заяви до суду.
Виконання судового рішення. У рішенні про встановлення факту народження особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, зокрема, мають бути зазначені встановлені судом дані про дату і місце народження особи,її стать, інформація про її батьків.
 Ухвалене судом рішення у справах про встановлення факту народження або смерті особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, підлягає негайному виконанню.     
 Копія судового рішення видається особам, які брали участь у справі, негайно після проголошення такого рішення або невідкладно надсилається судом до органу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем ухвалення рішення для державної реєстрації народження або смерті особи. За видачу свідоцтва про народження або смерть органом реєстрації актів цивільного стану плата не стягується.
Порядок оскарження. Рішення у справах про встановлення факту народження або смерті особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, може бути оскаржено в загальному порядку, встановленому Цивільно-процесуальним Кодексом України.
Оскарження рішення не зупиняє його виконання.
Додатково. Зі зразками заяв до суду про встановлення факту народження або смерті на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, можна ознайомитися на офіційному веб-сайті Координаційного центру з надання правової допомоги: http://www.legalaid.gov.ua/ в рубриці «До уваги осіб, які проживають на тимчасово окупованих територіях».
До Голованівського місцевого центру з надання БВПД можна звернутись за адресою: смт Голованівськ, вул. Ціолковського, 1.
Тел.: (05252) 2-25-83, 068 834 77 45, 093 423 33 73.
Адреси бюро правової допомоги:
Бобринецьке бюро правової допомоги
м. Бобринець, вул. Незалежності, 80
Гайворонське бюро правової допомоги
м. Гайворон, вул. Великого Кобзаря, 20
Маловисківське бюро правової допомоги
м. Мала Виска, вул. Центральна, 62
Новоукраїнське бюро правової допомоги
м. Новоукраїнка, вул. Покровська, 67
Благовіщенське бюро правової допомоги
м. Благовіщенське, вул. Ореста Гуменюка, 8
Вільшанське бюро правової допомоги
смт Вільшанка, вул. М. Лагонди, 30
Добровеличківське бюро правової допомоги
смт Добровеличківка, вул. Центральна, 103/7
Новоархангельське бюро правової допомоги
смт Новоархангельськ, вул. Пушкіна, 28.
Для цілодобового доступу громадян до безоплатної вторинної правової допомоги діє єдиний телефонний номер 0-800-213-103.


У рамках загальнонаціонального правопросвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО»
, з метою реалізації та захисту прав людини, зокрема, учасників бойових дій, Бобринецьке бюро правової допомоги консультує щодо пільг учасникам бойових дій зі сплати податків та обов’язкових платежів
Пільги за сплати судового збору
      Відповідно до статті 5 Закону України «Про судовий збір» від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях звільняються:
- учасники бойових дій, Герої України — у справах, пов’язаних з порушенням їхніх прав;
- позивачі — за подання позовів щодо спорів, пов’язаних з наданням статусу учасника бойових дій відповідно до пунктів 19,20 частини першої статті 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».
Страхування цивільно-правової відповідальності
Згідно зі статтею 13 Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» учасники бойових дій та інваліди війни, що визначені законом,  звільняються від обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності на території України. Відшкодування збитків від дорожньо-транспортної пригоди, винуватцями якої є зазначені особи,проводить МТСБУ у порядку, визначеному цим Законом.
     Окрім цього, розмір страхового платежу за одним внутрішнім договором страхування зменшується на 50 відсотків, за умови, що страхувальником є громадянин України — учасник війни.
     При цьому також забезпечений транспортний засіб повинен мати робочий об’єм двигуна до 2500 сантиметрів кубічних включно та належати цьому громадянину на праві власності.
Зазначена пільга надається за умови особистого керування учасником війни таким транспортним засобом без мети надання платних послуг з перевезення пасажирів або вантажу.
Земельний податок
     Учасники бойових дій, інваліди війни, учасники війни і члени сімей загиблих звільняються від сплати земельного податку. Це передбачено статтею 281 Податкового кодексу України. При цьому звільнення від сплати земельного податку поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм (пункт 281.2 статті 281 Податкового кодексу України).
Туристичний збір
     Ветерани війни — учасники бойових дій, інваліди війни, члени сімей загиблих, учасники війни не є платниками туристичного збору (стаття 268 Податкового кодексу України).
Оподаткування пенсії
     Пенсії учасників бойових дій не будуть обкладатися податком 15 % згідно з Законом України «Про внесення зміни до статті 164 Податкового кодексу України щодо оподаткування пенсій інвалідів війни та деяких інших категорій осіб» від  2 червня 2016 року
№ 1411-VIII.
    Положення цього підпункту не застосовується до пенсій, призначених учасникам бойових дій, інвалідам війни та особам, на яких поширюється чинність статті 10 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".
Інше
    Не оподатковується сума щорічної разової грошової допомоги, яка надається згідно із Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» (стаття 165 Податкового кодексу України).
    Також відповідно до підпункту 164.2.19 статті 164 Податкового кодексу України не оподатковуються пенсії інвалідів війни та осіб, на яких поширюється чинність статті 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».
    За додатковою інформацією можна звернутися до Голованівського місцевого центру з надання БВПД за адресою: смт Голованівськ, вул. Ціолковського, 1.
Тел.: (05252) 2-25-83, 068 834 77 45, 093 423 33 73.
Адреси бюро правової допомоги:
Бобринецьке бюро правової допомоги
м. Бобринець, вул. Незалежності, 80
Гайворонське бюро правової допомоги
м. Гайворон, вул. Великого Кобзаря, 20
Маловисківське бюро правової допомоги
м. Мала Виска, вул. Центральна, 62
Новоукраїнське бюро правової допомоги
м. Новоукраїнка, вул. Покровська, 67
Благовіщенське бюро правової допомоги
м. Благовіщенське, вул. Ореста Гуменюка, 8
Вільшанське бюро правової допомоги
смт Вільшанка, вул. М. Лагонди, 30
Добровеличківське бюро правової допомоги
смт Добровеличківка, вул. Центральна, 103/7
Новоархангельське бюро правової допомоги
смт Новоархангельськ, вул. Пушкіна, 28.
Для цілодобового доступу громадян до безоплатної вторинної правової допомоги діє єдиний телефонний номер 0-800-213-103


Жертви насильства та діти отримали більше можливостей доступу до безоплатної правової допомоги


07 січня 2018 року набрав чинності Закон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству» (опубліковано в газеті «Голос України» №4 (6759), яким внесено зміни до Закону України «Про безоплатну правову допомогу». Зокрема, розширено доступ до безоплатної вторинної правової допомоги для осіб, які постраждали від домашнього насильства або насильства за ознакою статі, а також – для дітей.
Нагадаємо, безоплатна вторинна правова допомога (далі – БВПД) полягає в отриманні захисту, представництва інтересів у судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами; складення документів процесуального характеру. Її надають юристи центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги (далі – центри), або бюро правової допомоги, а також адвокати, які співпрацюють із центрами. Послуги юристів та адвокатів оплачує держава.
Право на безоплатну вторинну правову допомогу мають найбільш чутливі та соціально незахищені категорії осіб, такі як: діти-сироти, ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» (у том числі й учасники АТО), малозабезпечені, люди з інвалідністю, переселенці та особи, які претендують на отримання статусу внутрішньо переміщеної особи, біженці, та інші відповідно до ст. 14 ЗУ «Про безоплатну правову допомогу».
Із внесеними законодавчими змінами право на всі види БВПД отримали й особи, які постраждали від домашнього насильства або насильства за ознакою статі.
Центри отримали нові повноваження щодо роботи із цією категорією, які полягають у:
Забезпеченні надання безоплатної правової допомоги постраждалим особам, у тому числі на базі загальних та спеціальних служб підтримки постраждалих осіб;
Взаємодії із іншими суб’єктами, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству;
Звітування про результати здійснення повноважень у сфері запобігання та протидії домашньому насильству.
Відповідно до Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству», особою, яка постраждала від домашнього насильства є будь-яка особа, яка зазнала домашнього насильства у будь-якій формі.
Домашнє насильство – діяння (дії або бездіяльність) фізичного, сексуального, психологічного або економічного насильства, що вчиняються в сім'ї чи в межах місця проживання або між родичами, або між колишнім чи теперішнім подружжям, або між іншими особами, які спільно проживають (проживали) однією сім'єю, але не перебувають (не перебували) у родинних відносинах чи у шлюбі між собою, незалежно від того, чи проживає (проживала) особа, яка вчинила домашнє насильство, у тому самому місці, що й постраждала особа, а також погрози вчинення таких діянь.
Закон України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків» зазначає, що особою, яка постраждала від насильства за ознакою статі є особа, яка зазнала насильства за ознакою статі.
Насильство за ознакою статі – діяння, спрямовані проти осіб через їхню стать, або поширені в суспільстві звичаї чи традиції (стереотипні уявлення про соціальні функції (становище, обов'язки тощо) жінок і чоловіків), або діяння, що стосуються переважно осіб певної статі чи зачіпають їх непропорційно, які завдають фізичної, сексуальної, психологічної або економічної шкоди чи страждань, включаючи погрози таких дій, у публічному або приватному житті.
Крім того, згаданими законодавчими змінами розширено категорію дітей як суб’єктів права на БВПД.
Отримати її відтепер можуть не лише діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, діти, які перебувають у складних життєвих обставинах, діти, які постраждали внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів (як було дотепер), а усі діти.
До Голованівського місцевого центру з надання БВПД можна звернутись за адресою: смт Голованівськ, вул. Ціолковського, 1.
Тел.: (05252) 2-25-83, 068 834 77 45, 093 423 33 73.
Адреси бюро правової допомоги:
Бобринецьке бюро правової допомоги
м. Бобринець, вул. Незалежності, 80
Гайворонське бюро правової допомоги
м. Гайворон, вул. Великого Кобзаря, 20
Маловисківське бюро правової допомоги
м. Мала Виска, вул. Центральна, 62
Новоукраїнське бюро правової допомоги
м. Новоукраїнка, вул. Покровська, 67
Благовіщенське бюро правової допомоги
м. Благовіщенське, вул. Ореста Гуменюка, 8
Вільшанське бюро правової допомоги
смт Вільшанка, вул. М. Лагонди, 30
Добровеличківське бюро правової допомоги
смт Добровеличківка, вул. Центральна, 103/7
Новоархангельське бюро правової допомоги
смт Новоархангельськ, вул. Пушкіна, 28.
Для цілодобового доступу громадян до безоплатної вторинної правової допомоги діє єдиний телефонний номер 0-800-213-103.

Єдиний контакт-центр системи безоплатної правової допомоги: уже майже 300 тис. дзвінків
298 396 – саме стільки вхідних дзвінків прийнято операторами контактного центру системи безоплатної правової допомоги в Україні з моменту старту його роботи.1 У минулому, 2017 році до центру телефонували 156 287 разів. Додзвонювачі, зокрема, мали можливість як отримати роз’яснення та правові консультації, так і отримати інформацію про роботу системи безоплатної правової допомоги в Україні.
Контактний центр має 2 стаціонарні офіси – у Чернівцях та Сумах. Їх роботу забезпечують 14 та 8 операторів відповідно.
Зателефонувавши до контакт-центру за номером 0 800 213 103 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів) можна отримати такі послуги:
- правові консультації;
- роз’яснення з питань отримання безоплатної правової допомоги;
- інформацію про гарячі телефонні лінії з питань надання соціальних послуг та захисту прав людини, та установи, які опікуються відповідними питаннями;
- поінформувати про випадки затримання осіб відповідно до кримінального процесуального законодавства та законодавства про адміністративні правопорушення для призначення таким особам адвоката за рахунок держави;
- зв'язатися з усіма центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги; отримати інформацію про їх місцезнаходження, контактні номери телефонів, інші засоби зв’язку.


Затверджено стандарти якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у цивільному, адміністративному процесах та представництва у кримінальному процесі

      
 Наказом Мін’юсту від 21.12.2017 № № 4125/5 затверджені стандарти, якими мають керуватися адвокати при наданні безоплатної вторинної правової допомоги суб’єктам права на таку допомогу у цивільному та адміністративному процесах, а також представництві інтересів потерпілих і свідків, які мають право на БВПД, у кримінальному процесі (далі – Стандарти).
      «Метою розроблення і впровадження цих стандартів є насамперед своєчасне та якісне надання в необхідному обсязі безоплатної вторинної правової допомоги усім, хто її потребує та має право відповідно до закону. Впровадження стандартів, у першу чергу, має на меті гарантувати якість наданих правових послуг нашим клієнтам. Воно сприятиме ефективному використанню коштів державного бюджету, виділених на оплату послуг та відшкодування витрат адвокатів, які співпрацюють із системою надання безоплатної правової допомоги, а також сприятиме підвищенню їх професійного рівня», - каже директор Координаційного центру з надання правової допомоги Олексій Бонюк. За його словами, дотримання стандартів стане для адвокатів захистом від необґрунтованих претензій та скарг.
Переглянути Стандарти
Окрім основних характеристик моделі надання правової допомоги, кожен стандарт включає посилання на джерела права, на яких він ґрунтується, та джерела інформації для перевірки дотримання стандарту.
Документ містить чотири розділи, які передбачають:
• 16 загальних стандартів якості надання БВПД у цивільному, адміністративному процесах та представництва у кримінальному процесі;
• 7 окремих стандартів якості надання БВПД на стадії досудового врегулювання цивільного/адміністративного спору;
• 16 окремих стандартів надання БВПД під час судового розгляду цивільних та адміністративних справ;
• 4 окремих стандартів здійснення представництва суб’єктів права на БВПД у кримінальному процесі.
Зокрема, одним із обов’язків адвоката у цивільному/адміністративному провадженні визначено ведення адвокатського досьє згідно з наведеним орієнтовним переліком. Така вимога сприяє систематизації усіх обставин, що мають значення для справи, та за необхідності може стати підставою для оцінювання якості наданої правової допомоги за умови згоди клієнта.
Стандарти містять обмеження щодо кількості справ, в яких одночасно адвокат може надавати безоплатну вторинну правову допомогу. Якщо на виконанні у адвоката одночасно перебуває 30 доручень, надання БВПД за якими не завершено, прийняття ним нових доручень не допускається.
Однією із новел Стандартів є підготовка адвокатом письмового правового висновку у справах, в яких, на його думку, відсутні фактичні та правові підстави для виконання доручення.
Додатками до Стандартів включено протокол узгодження правових питань щодо представництва за дорученням центру з надання БВПД, акт приймання-передавання документів (копій документів)/речей (речових доказів), орієнтовний перелік матеріалів адвокатського досьє у цивільному/адміністративному провадженні.
Дотримання Стандартів є обов’язковим для адвокатів при наданні БВПД і є підставою для об’єктивного оцінювання своєчасності, повноти та якості надання в необхідному обсязі безоплатної вторинної правової допомоги у цивільному, адміністративному процесах та представництва у кримінальному процесі.
Оцінювати якість надання адвокатами БВПД відповідно до цих Стандартів будуть комісії, утворені радами адвокатів регіонів, а Координаційний центр спільно з регіональними центрами з надання БВПД будуть забезпечувати моніторинг якості надання адвокатами БВПД.
Довідково
Стандарти розроблені на виконання підпункту 6.1. пункту 6 Річного плану реалізації на 2016 рік Плану дій щодо реалізації положень Стратегії реформування судоустрою, судочинства та суміжних правових інститутів на 2015-2020 роки, схвалений Радою з питань судової реформи (протокол № 4 від 17.03.2015), пункту 42 розділу «Забезпечення рівного доступу до правосуддя та правової допомоги» Плану пріоритетних дій Уряду на 2017 рік, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 03 квітня 2017 року № 275 та Деталізованого плану заходів Міністерства юстиції України на 2017 рік, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 18 травня 2017 року.
Нагадаємо, над розробленням Стандартів працювала робоча група у складі фахівців системи БПД, адвокатів та представників органів адвокатського самоврядування, науковців та представників громадського сектору. Проект Стандартів був фіналізований на зустрічі з представниками Національної асоціації адвокатів України (НААУ) 20 вересня та схвалений Радою адвокатів України 22 вересня 2017 року.
Підтримку у розробленні Стандартів, зокрема у проведенні зустрічей робочих груп та практикумів надавали українсько-канадський проект «Доступна та якісна правова допомога в Україні», а також Українська фундація правової допомоги за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».
Також слід зазначити, що у системі надання безоплатної правової допомоги із 2014 року діють Стандарти якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у кримінальному процесі.
Також у штаті регіональних центрів з надання БВПД працюють менеджери з якості (прим. – начальники відділів забезпечення якості правової допомоги та підвищення кваліфікації адвокатів), основними завданнями яких є впровадження стандартів в роботу та моніторинг якості надання правової допомоги адвокатами, партнерська робота з останніми щодо самовдосконалення та підвищення кваліфікації. Менеджери з якості також є адвокатами.
Відомості про центр та бюро….

На Кіровоградщині стартував Всеукраїнський тиждень права


У рамках загальнонаціонального правопросвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО» та проведення Всеукраїнського тижня права у 2017 році,   з метою реалізації та захисту прав людини, зокрема, учасників бойових дій, Бобринецьке бюро правової допомоги консультує щодо пільг учасникам бойових дій зі сплати податків та обов’язкових платежів
Пільги за сплати судового збору
      Відповідно до статті 5 Закону України «Про судовий збір» від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях звільняються:
- учасники бойових дій, Герої України — у справах, пов’язаних з порушенням їхніх прав;
- позивачі — за подання позовів щодо спорів, пов’язаних з наданням статусу учасника бойових дій відповідно до пунктів 19,20 частини першої статті 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».
Страхування цивільно-правової відповідальності
Згідно зі статтею 13 Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» учасники бойових дій та інваліди війни, що визначені законом,  звільняються від обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності на території України. Відшкодування збитків від дорожньо-транспортної пригоди, винуватцями якої є зазначені особи,проводить МТСБУ у порядку, визначеному цим Законом.
     Окрім цього, розмір страхового платежу за одним внутрішнім договором страхування зменшується на 50 відсотків, за умови, що страхувальником є громадянин України — учасник війни.
     При цьому також забезпечений транспортний засіб повинен мати робочий об’єм двигуна до 2500 сантиметрів кубічних включно та належати цьому громадянину на праві власності.
Зазначена пільга надається за умови особистого керування учасником війни таким транспортним засобом без мети надання платних послуг з перевезення пасажирів або вантажу.
Земельний податок
     Учасники бойових дій, інваліди війни, учасники війни і члени сімей загиблих звільняються від сплати земельного податку. Це передбачено статтею 281 Податкового кодексу України. При цьому звільнення від сплати земельного податку поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм (пункт 281.2 статті 281 Податкового кодексу України).
Туристичний збір
     Ветерани війни — учасники бойових дій, інваліди війни, члени сімей загиблих, учасники війни не є платниками туристичного збору (стаття 268 Податкового кодексу України).
Оподаткування пенсії
     Пенсії учасників бойових дій не будуть обкладатися податком 15 % згідно з Законом України «Про внесення зміни до статті 164 Податкового кодексу України щодо оподаткування пенсій інвалідів війни та деяких інших категорій осіб» від  2 червня 2016 року
№ 1411-VIII.
    Положення цього підпункту не застосовується до пенсій, призначених учасникам бойових дій, інвалідам війни та особам, на яких поширюється чинність статті 10 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".
Інше
    Не оподатковується сума щорічної разової грошової допомоги, яка надається згідно із Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» (стаття 165 Податкового кодексу України).
    Також відповідно до підпункту 164.2.19 статті 164 Податкового кодексу України не оподатковуються пенсії інвалідів війни та осіб, на яких поширюється чинність статті 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».
    За додатковою інформацією можна звернутися до Голованівського місцевого центру з надання БВПД за адресою: смт Голованівськ, вул. Ціолковського, 1.
Тел.: (05252) 2-25-83, 068 834 77 45, 093 423 33 73.
Адреси бюро правової допомоги:
Бобринецьке бюро правової допомоги
м. Бобринець, вул. Незалежності, 80
Гайворонське бюро правової допомоги
м. Гайворон, вул. Великого Кобзаря, 20
Маловисківське бюро правової допомоги
м. Мала Виска, вул. Центральна, 62
Новоукраїнське бюро правової допомоги
м. Новоукраїнка, вул. Покровська, 67
Благовіщенське бюро правової допомоги
м. Благовіщенське, вул. Ореста Гуменюка, 8
Вільшанське бюро правової допомоги
смт Вільшанка, вул. М. Лагонди, 30
Добровеличківське бюро правової допомоги
смт Добровеличківка, вул. Центральна, 103/7
Новоархангельське бюро правової допомоги
смт Новоархангельськ, вул. Пушкіна, 28.
Для цілодобового доступу громадян до безоплатної вторинної правової допомоги діє єдиний телефонний номер 0-800-213-103


Оголошено конкурс з відбору адвокатів, які залучаються для надання безоплатної вторинної правової допомоги

Відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 13.11.2017 № 4300/7 «Про проведення конкурсу з відбору адвокатів, які залучаються для надання безоплатної вторинної правової допомоги» Координаційний центр з надання правової допомоги повідомляє про проведення з 18 листопада 2017 року по 23 січня 2018 року конкурсу з відбору адвокатів, які залучаються для надання безоплатної вторинної правової допомоги (далі – конкурс).
Для участі у конкурсі адвокатам необхідно:
1) Зареєструватися на веб-сторінці http://contest.legalaid.gov.ua з 18 листопада до 17 грудня 2017 року включно, де заповнити онлайн анкету та біографічну довідку; зазначити адресу електронної пошти для отримання інформації у зв’язку з конкурсом та регіон, у якому адвокат проходитиме індивідуальну співбесіду з конкурсною комісією; завантажити посвідчені (підписані) адвокатом скановані копії заяви, усіх заповнених сторінок паспорта (чи іншого документа, що посвідчує особу), свідоцтва про право на зайняття адвокатською діяльністю та мотиваційного листа (у довільній формі обсягом до 500 слів).
УВАГА! За фактом реєстрації адвокат отримає повідомлення Координаційного центру з надання правової допомоги про прийняття заявки на опрацювання. Після перевірки наявності надісланих копій документів, адвоката буде поінформовано про їх відповідність чи невідповідність встановленим вимогам за вказаною адвокатом адресою електронної пошти. У разі отримання повідомлення про невідповідність документів встановленим вимогам реєстрацію можна пройти повторно (до завершення строку реєстрації).
2) Впродовж 19 – 25 грудня 2017 року включно пройти дистанційний курс «Вступ до системи надання безоплатної правової допомоги», ознайомившись з його матеріалами та склавши перевірочні тестові завдання, що оцінюються автоматично (адреса веб-сторінки дистанційного курсу, логін та пароль будуть зазначені в електронному повідомленні Координаційного центру з надання правової допомоги).
3) Впродовж 9 – 12 січня 2018 року (конкретні дата, час і місце проведення будуть повідомлені кожному адвокатові додатково) пройти індивідуальні співбесіди з конкурсною комісією, під час якої адвокати оцінюватимуться за критеріями мотивації до надання безоплатної правової допомоги, комунікабельності, емоційної врівноваженості, вміння представити приклади надання правової допомоги.  
УВАГА! Під час проходження співбесіди із конкурсними комісіями адвокати повинні пред’явити оригінали паспорта та свідоцтва про право на зайняття адвокатською діяльністю.
Крім того, з 27 по 29 грудня 2017 року включно конкурсні комісії розглядатимуть подані адвокатами документи, оцінюючи адвокатів за критеріями стажу адвокатської діяльності, наявності або відсутності застосованих до адвоката дисциплінарних стягнень та враховуючи результат проходження адвокатом дистанційного курсу «Вступ до системи надання безоплатної правової допомоги». Цей етап відбувається без персональної участі адвокатів.
Адвокати, які пройдуть конкурс, залучатимуться до надання безоплатної вторинної правової допомоги на постійній основі за контрактом або на тимчасовій основі на підставі договору відповідно до Порядку і умов укладення контрактів з адвокатами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу на постійній основі, та договорів з адвокатами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу на тимчасовій основі, затверджених постановою КМУ від 11.01.2012 № 8.
Контакти для зворотного зв’язку з адвокатами:
Поплавська Галина Євгенівна, заступниця начальника відділу взаємодії з адвокатами та органами адвокатського самоврядування управління забезпечення якості правової допомоги Координаційного центру з надання правової допомоги, (044)  364 17 59 (понеділок – четвер: з 09:00 до 18:00, п’ятниця: з 09:00 до 16:45, обідня перерва із 13:00 до 13:45), halyna.poplavska@legalaid.gov.ua.
_______________________________________________
Переглянути порядок і умови проведення конкурсу з відбору адвокатів, які залучаються для надання безоплатної вторинної правової допомоги, затверджений постановою КМУ від 28 грудня 2011 р. № 1362 (у редакції постанови КМУ від 9 серпня 2017 р. № 575).
Переглянути Порядок і умови укладення контрактів з адвокатами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу на постійній основі, та договорів з адвокатами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу на тимчасовій основі, затверджені постановою КМУ від 11.01.2012 № 8.
Переглянути наказ Мін’юсту від 13.11.2017 № 4300/7 «Про проведення конкурсу з відбору адвокатів, які залучаються для надання безоплатної вторинної правової допомоги».
Переглянути Порядок оцінювання адвокатів за результатами конкурсу з відбору адвокатів, які залучаються для надання безоплатної вторинної правової допомоги, затверджений наказом Мін’юсту від 13.11.2017 № 3552/5 (документ знаходиться на державній реєстрації та буде доступний для перегляду найближчим часом).



Про запобігання рейдерському захопленню землі консультує
Голованівський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги


На Кіровоградщині останнім часом досить поширеною є проблема рейдерства. Від рейдерських захватів вже постраждали жителі Вільшанського, Маловисківського, Голованівського, Благовіщенського районів. Тому почастішали звернення мешканців інших районів області за консультаціями як вберегтися та протидіяти незаконним заволодінням їх майном.
Завдяки спрощенню процедур реєстрації прав на нерухомість та реєстрації бізнесу кількість випадків рейдерського захоплення бізнесу чи активів підприємства в останні роки значно зросла. Не виключення й аграрний сектор. Розглянемо найпопулярніші рейдерські схеми, які використовуються в аграрному секторі.
Схема перша:
захоплення земельних ділянок та збір на них чужого врожаю або здійснення власного посіву.
Поширеними є випадки укладання рейдерами договорів оренди паїв чи земельних ділянок з селянами, які вже передали цю ж землю в оренду іншому добросовісному орендарю.
Крім того, рейдери через корумпованих реєстраторів (досить часто нотаріусів) в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно реєструють за собою права оренди на відповідні земельні ділянки на підставі підроблених договорів оренди, судових рішень або інших документів.
Схема друга:
захоплення врожаю через державних виконавців
Рейдери на підставі підроблених документів звертаються до суду з позовом до підприємства про стягнення нібито існуючої заборгованості.
В рамках забезпечення позову рейдери отримують судове рішення (ухвалу) про накладення арешту на майно (урожай або іншу сільськогосподарську продукцію). На виконання ухвали державний виконавець відкриває виконавче провадження, в рамках якого вмотивовані виконавці сприяють збору урожаю, вилучають його та передають на зберігання рейдерам.
Поки триває розгляд справи в суді, дане майно реалізується третім особам.
Схема третя:
заволодіння  податковим кредитом (права на відшкодування ПДВ)
Завдяки особливостям в оподаткуванні у багатьох аграріїв вагомим активом є право на відшкодування суми податку на додану вартість. Досить часто такі суми можуть коливатися у сотнях мільйонів доларів.
Рейдери через знайомства у податкових органах знаходять такі підприємства, вивчають їх корпоративну структуру.
Використовуючи підроблені рішення загальних зборів та договори купівлі-продажу корпоративних прав, у реєстратора рейдери змінюють керівника (а деколи й засновників) підприємства. Далі в податкових органах змінюють електронні ключі для подання звітності та адміністрування ПДВ і шляхом декількох нескладних підставних безтоварних операцій переводять право на отримання відшкодування ПДВ на третю особу.  
Які ж способи боротьби з наведеними вище явищами?
На сьогодні, вступив силу новий Закон України від 06.10.2016 № 1666-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності ". Згідно Закону відтепер справжність підписів на рішеннях загальних зборів засновників, яким були внесені зміни до відомостей про юридичну особу, а також статутах обов’язково засвідчуються нотаріально.
Також даним Законом  частково скасовано принцип екстериторіальності, відтепер державна реєстрація проводиться в межах Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя. Виключенням є поданні документи в електронній формі.
Більше того, згідно Закону про будь-які зміни в реєстрі нерухомості його власники повідомлятимуться та їм надаватиметься можливість заблокувати на 10 робочих днів будь-які реєстраційні дії з належним їм майном.
Таким чином, прийняття Закону істотно ускладнило механізми рейдерських захоплень.
Окрім того Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень"  визначений Порядок оскарження рішень, дій або бездіяльності у сфері державної реєстрації прав.
Так Рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації прав можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України, його територіальних органів або до суду.
Міністерство юстиції України розглядає скарги:
1) на рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав (крім випадків, коли таке право набуто на підставі рішення суду, а також коли щодо нерухомого майна наявний судовий спір);
2) на рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Міністерства юстиції України.
Територіальні органи Міністерства юстиції України розглядають скарги:
1) на рішення (крім рішення про державну реєстрацію прав), дії або бездіяльність державного реєстратора;
2) на дії або бездіяльність суб’єктів державної реєстрації прав.
Територіальний орган Міністерства юстиції України розглядає скарги щодо державного реєстратора, суб’єктів державної реєстрації прав, які здійснюють діяльність у межах території, на якій діє відповідний територіальний орган.
Рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації прав можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України та його територіальних органів протягом 60 календарних днів з дня прийняття рішення, що оскаржується, або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав відповідною дією чи бездіяльністю.
Рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Міністерства юстиції України можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України протягом 15 календарних днів з дня прийняття рішення, що оскаржується, або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав відповідною дією чи бездіяльністю.
У разі якщо розгляд та вирішення скарги потребують перевірки діяльності державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації прав, а також залучення скаржника чи інших осіб, Міністерство юстиції України та його територіальні органи можуть подовжити строки розгляду та вирішення скарги, повідомивши про це скаржника. При цьому загальний строк розгляду та вирішення скарги не може перевищувати 45 календарних днів.
Днем подання скарги вважається день її фактичного отримання Міністерством юстиції України або його територіальним органом, а в разі надсилання скарги поштою - дата отримання відділенням поштового зв’язку від скаржника поштового відправлення зі скаргою, яка зазначена відділенням поштового зв’язку в повідомленні про вручення поштового відправлення або на конверті.
У разі якщо останній день строку для подання скарг, зазначеного у частині третій цієї статті, припадає на вихідний або святковий день, останнім днем строку вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.
Скарга на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації прав або територіального органу Міністерства юстиції України подається особою, яка вважає, що її права порушено, у письмовій формі та має містити:
1) повне найменування (ім’я) скаржника, його місце проживання чи перебування (для фізичних осіб) або місцезнаходження (для юридичних осіб), а також найменування (ім’я) представника скаржника, якщо скарга подається представником;
2) реквізити рішення державного реєстратора, яке оскаржується;
3) зміст оскаржуваного рішення, дій чи бездіяльності та норми законодавства, які порушено, на думку скаржника;
4) викладення обставин, якими скаржник обґрунтовує свої вимоги;
5) відомості про наявність чи відсутність судового спору з порушеного у скарзі питання, що може мати наслідком скасування оскаржуваного рішення державного реєстратора та/або внесення відомостей до Державного реєстру прав;
6) підпис скаржника або його представника із зазначенням дати складання скарги.
Зразок скарги: https://yadi.sk/i/1GJECYix3CC98e
До скарги додаються засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують факт порушення прав скаржника у результаті прийняття рішення державним реєстратором (за наявності), а також якщо скарга подається представником скаржника - довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження такого представника, або копія такого документа, засвідчена в установленому порядку.
Скарга на рішення про державну реєстрацію прав розглядається в порядку, визначеному цим Законом, виключно за умови, що вона подана особою, яка може підтвердити факт порушення її прав у результаті прийняття такого рішення.
Якщо скарга на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації прав подається представником скаржника, до скарги додається довіреність чи інший документ, що підтверджує його повноваження, або копія такого документа, засвідчена в установленому порядку.
За результатами розгляду скарги Міністерство юстиції України та його територіальні органи приймають мотивоване рішення про:
1) відмову у задоволенні скарги;
2) задоволення (повне чи часткове) скарги шляхом прийняття рішення про:
а) скасування рішення про державну реєстрацію прав, скасування рішення територіального органу Міністерства юстиції України, прийнятого за результатами розгляду скарги;
б) скасування рішення про відмову в державній реєстрації прав та проведення державної реєстрації прав;
в) внесення змін до записів Державного реєстру прав та виправлення помилки, допущеної державним реєстратором;
г) тимчасове блокування доступу державного реєстратора до Державного реєстру прав;
ґ) анулювання доступу державного реєстратора до Державного реєстру прав;
д) скасування акредитації суб’єкта державної реєстрації;
е) притягнення до дисциплінарної відповідальності посадової особи територіального органу Міністерства юстиції України;
є) направлення до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату при Міністерстві юстиції України подання щодо анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю.
Рішення, передбачені підпунктами "а", "ґ", "д" і "е" пункту 2 цієї частини, приймаються виключно Міністерством юстиції України.
У рішенні Міністерства юстиції України чи його територіального органу за результатами розгляду скарги можуть визначатися декілька шляхів задоволення скарги.
Рішення, прийняте за результатами розгляду скарги, надсилається скаржнику протягом трьох робочих днів з дня його прийняття.
Рішення, передбачені підпунктами "а" - "в" пункту 2 частини шостої цієї статті, виконуються не пізніше наступного робочого дня після прийняття такого рішення шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру прав. Для виконання таких рішень повторне подання документів для проведення державної реєстрації прав та сплата адміністративного збору не вимагаються.
Технічний адміністратор Державного реєстру прав у день надходження рішень, передбачених підпунктами "г" та "ґ" пункту 2 частини шостої цієї статті, забезпечує їх негайне виконання. Порядок тимчасового блокування та анулювання доступу до Державного реєстру прав визначається Міністерством юстиції України.
Рішення, передбачене підпунктом "д" пункту 2 частини шостої цієї статті, виконується у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Рішення, передбачені підпунктами "е" та "є" пункту 2 частини шостої цієї статті, виконуються Міністерством юстиції України, його територіальними органами невідкладно, але не пізніше п’яти робочих днів з дня їх прийняття.
У разі прийняття рішення про тимчасове блокування або анулювання доступу нотаріуса до Державного реєстру прав, скасування акредитації суб’єкта державної реєстрації прав Міністерство юстиції України вирішує питання про передачу на розгляд суб’єкту державної реєстрації прав, що забезпечує зберігання реєстраційних справ у паперовій формі, документів, що подані для проведення реєстраційних дій та перебувають на розгляді у відповідного нотаріуса, акредитованого суб’єкта державної реєстрації прав.
Міністерство юстиції України та його територіальні органи відмовляють у задоволенні скарги, якщо:
1) скарга оформлена без дотримання вимог, визначених частиною п’ятою цієї статті;
2) на момент прийняття рішення за результатом розгляду скарги відбулася державна реєстрація цього права за іншою особою, ніж зазначена у рішенні, що оскаржується;
3) наявна інформація про судове рішення або ухвалу про відмову позивача від позову з того самого предмета спору, про визнання позову відповідачем або затвердження мирової угоди сторін;
4) наявна інформація про судове провадження у зв’язку із спором між тими самими сторонами, з тих самих предмета і підстав;
5) є рішення цього органу з того самого питання;
6) в органі розглядається скарга з цього питання від того самого скаржника;
7) скарга подана особою, яка не має на це повноважень;
8) закінчився встановлений законом строк подачі скарги;
9) розгляд питань, порушених у скарзі, не належить до компетенції органу;
10) державним реєстратором, територіальним органом Міністерства юстиції України прийнято таке рішення відповідно до законодавства.
9. Порядок розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єктів державної реєстрації прав, територіальних органів Міністерства юстиції України визначається Кабінетом Міністрів України.
10. Рішення, дії або бездіяльність Міністерства юстиції України та його територіальних органів можуть бути оскаржені до суду.
Контроль у сфері державної реєстрації прав здійснюється Міністерством юстиції України, у тому числі шляхом моніторингу реєстраційних дій у Державному реєстрі прав з метою виявлення порушень порядку державної реєстрації прав державними реєстраторами, уповноваженими особами суб’єктів державної реєстрації прав.
За результатами моніторингу реєстраційних дій у Державному реєстрі прав у разі виявлення порушень порядку державної реєстрації прав державними реєстраторами, уповноваженими особами суб’єктів державної реєстрації прав Міністерство юстиції України проводить перевірки державних реєстраторів чи суб’єктів державної реєстрації прав.
У разі якщо в результаті проведеної перевірки державних реєстраторів чи суб’єктів державної реєстрації прав виявлено прийняття такими державними реєстраторами чи суб’єктами державної реєстрації прав рішень з порушенням законодавства, що має наслідком порушення прав та законних інтересів фізичних та/або юридичних осіб, Міністерство юстиції України вживає заходів до негайного повідомлення про це відповідних правоохоронних органів для вжиття необхідних заходів, а також заінтересованих осіб.
За результатами проведення перевірок державних реєстраторів чи суб’єктів державної реєстрації прав Міністерство юстиції України у разі виявлення порушень порядку державної реєстрації прав державними реєстраторами, уповноваженими особами суб’єктів державної реєстрації прав приймає вмотивоване рішення про:
1) тимчасове блокування доступу державного реєстратора, уповноваженої особи суб’єкта державної реєстрації прав до Державного реєстру прав;
2) анулювання доступу державного реєстратора, уповноваженої особи суб’єкта державної реєстрації прав до Державного реєстру прав;
3) притягнення до адміністративної відповідальності державного реєстратора, уповноваженої особи суб’єкта державної реєстрації прав;
4) направлення до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату при Міністерстві юстиції України подання щодо анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю;
5) скасування акредитації суб’єкта державної реєстрації прав.
3. Технічний адміністратор Державного реєстру прав у день надходження рішень, передбачених пунктами 1 і 2 частини другої цієї статті, забезпечує їх негайне виконання.
Рішення, передбачені пунктами 3-5 частини другої цієї статті, виконуються Міністерством юстиції України протягом п’яти робочих днів з дня їх прийняття.
У разі прийняття рішення про тимчасове блокування або анулювання доступу державного реєстратора до Державного реєстру прав, скасування акредитації суб’єкта державної реєстрації прав Міністерство юстиції України вирішує питання про передачу на розгляд суб’єкту державної реєстрації прав, що забезпечує зберігання реєстраційних справ у паперовій формі, документів, що подані для проведення реєстраційних дій та перебувають на розгляді у відповідного державного реєстратора, акредитованого суб’єкта державної реєстрації прав.
Порядок здійснення контролю, проведення камеральних перевірок та критерії, за якими здійснюється моніторинг, визначаються Кабінетом Міністрів України.
В першу чергу, необхідно передбачити в статутних документах механізм захисту від незаконного відчуження корпоративних прав підприємства та зміни його керівництва.  
Рекомендується також здійснювати щоденний або періодичний моніторинг відомостей про підприємство в ЄДР та реєстрі судових рішень.
Не зайвим є публічне розкриття контактних даних про підприємство (на сайті, в ЄДР тощо) з метою своєчасного отримання від реєстратора повідомлення про вчинення реєстраційних дій відносно нерухомого майна та земельних ділянок.
При виникненні перших ознак можливих незаконних дій відносно підприємства чи його майно, важливо своєчасно звернутися до кваліфікованих юристів (адвокатів) та служб охорони.
Крім того, на сьогодні актуальною є послуга проведення антирейдерського аудиту, завдяки якому за наслідками аналізу документів по підприємству, може бути наданий індивідуальний перелік заходів для мінімізації загрози рейдерського захоплення, а також проведені необхідні інструктажі по першочерговим діям на випадок рейдерства.
Таким чином, в дійсності можна стверджувати про наявність важливих та необхідних кроків з боку законодавця по боротьбі з рейдерством. Але це не є загальною панацеєю, яка може вирішити проблему відразу. В наших умовах це є лише інструмент, який надається кожному для захисту, коли рейдер уже на порозі. У такому випадку, головне вміло та своєчасно таким інструментом скористатися.»

До Голованівського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги можна звернутися за адресою:
смт.Голованівськ, вул. Ціолковського, 1.
Тел.: (05252) 2-25-83, 093 423 33 73, 068 834 77 45

У системі БПД відтепер доступне дистанційне навчання для фахівців, які працюють з клієнтами

Із 18 квітня 2017 року в системі безоплатної правової допомоги в Україні запроваджено дистанційний навчальний курс «Робота з клієнтом», який  розроблено на основі практики надання БПД та реальних потреб у навчанні, досліджених у результаті опитування фахівців місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги. Курс розроблено насамперед для працівників бюро правової допомоги та відділів правової інформації та консультацій місцевих центрів. Разом із тим, навчання доступне й іншим працівникам  системи БПД та усім фахівцям поза системою, які працюють із людьми та/або цікавляться питаннями надання послуг, орієнтованих на потреби клієнтів.  
Дистанційний курс «Робота з клієнтом», створений у рамках проекту «Доступна та якісна правова допомога в Україні», який впроваджується Канадським бюро міжнародної освіти у партнерстві з Координаційним центром з надання правової допомоги та фінансується Міністерством міжнародних справ Канади.
Для того, аби стати слухачем курсу, необхідно лише зареєструватися, перейшовши за посиланням http://e-learning.legalaid.gov.ua/
Курс складається з чотирьох модулів:
 Орієнтаційний модуль
 Ефективна комунікація
 Управління емоціями
 Управління стресом
Фахівці в системі безоплатної правової допомоги, які працюють із клієнтами, пройдуть навчальний курс уже до середини червня нинішнього року.
Дистанційний курс є постійно діючим та відкритим для всіх охочих (для нових користувачів потрібна швидка реєстрація за згаданим вище посиланням). У рамках кожного з прослуханих модулів слухач курсу проходитиме низку тестів. А наприкінці, за умови складання всіх тестів – отримає сертифікат.
Розробники навчального курсу переконані – знання, отримані у його рамках, стануть у нагоді усім, хто працює із клієнтами, та удосконалять відповідну роботу.
Бажаємо успіху у проходженні курсу усім слухачам!

 
Новини | Керівництво району | Історія району | Герої не вмирають | Фотогалерея | Економіка | Інвестиційна діяльність | Соціально-гуманітарна сфера | Регуляторна політика | Внутрішня політика | Доступ до публічної інформації | Звернення громадян | Інтернет-приймальня | Мобілізація | Актуальні питання громадян | Про добровільне об’єднання територіальних громад | Центр надання адміністративних послуг | Координаційний центр | Учасникам АТО та членам їх сімей | Запобігання проявам корупції | Молодь та спорт | Агропромисловий розвиток | ЖКГ | Архітектура та будівництво | Інформація про надходження та використання коштів місцевих бюджетів району | УДКСУ у Бобринецькому районі | Фінансове управління | Нормативно-правові акти | Система управління якістю | Програмно-цільовий метод | Управління персоналом | Держгеокадастр | Управління юстиції | Районний центр зайнятості | Новини пенсійного фонду | Виконавча служба | Державна фінансова інспекція | Новини ДСНС | Місцеве самоврядування | Бобринецьке відділення Новоукраїнської ОДПІ | Архівний відділ | Благодійна допомога | Толерантне ставлення до людей з інвалідністю | Статистика | Бюро правової допомоги | Вакансії | Главная Карта Сайта
Назад к содержимому | Назад к главному меню